Pasta z żółtek czyli źródło kwasów Omega 3


Co raz głośniej mówi się o tym, że w naszej diecie jest o wiele za dużo kwasów Omega 6 w stosunku do Omega 3. Prawidłowy stosunek powinien znajdować się w przedziale od 4:1 do 2:1, a często wynosi on nawet 20:1! Jak więc zadbać o swoją dietę tak by dostarczyć swojemu organizmowi tłuszczy, których metabolizm dostarcza nam substancji przeciwzapalnych? Przygotujcie sobie pastę z żółtek jaj i oleju lnianego, który jest najlepszym źródłem kwasów Omega 3. Żółtko jaj zawiera wszystkie aminokwasy, których człowiek potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania oraz kwasy Omega 3 pod warunkiem, że jest to jajko od szczęśliwych kurek. Żółtka są także źródłem witamin A, D, E i K oraz witamin z grupy B, głównie witaminy B2.  Taka pasta więc to istna zdrowotna bomba!

Pasta z żółtek

Składniki:

5 żółtek z jajek ugotowanych na twardo (koniecznie od szczęśliwych kurek)

2-3 łyżki oleju lnianego

1 łyżka drobno posiekanego koperku

1/3 łyżeczki słodkiej wędzonej papryki

pieprz

sól himalajska

do dekoracji: kiełki buraka

Przygotowanie:

Żółtka łączymy z olejem za pomocą widelca, dodajemy koperek, przyprawy i gotowe!


Related Posts

Szakszuka ze szpinakiem

Szakszuka ze szpinakiem

Bardzo lubię szakszukę ze szpinakiem, wolę ją nawet od tej tradycyjnej. Głównie dlatego, że raczej nie łączę jajek z pieczywem, a do tej z sosem pomidorowym bardzo mi ono pasuje. Ta ze szpinakiem jest bardziej sucha i zawiera porządną dawkę zieleniny, a ja kocham zielsko. […]

Omlet z pokrzywą, masłem migdałowym i pomarańczą

Omlet z pokrzywą, masłem migdałowym i pomarańczą

Gotowanie z dziko rosnących roślin to dla mnie ogromna przyjemność, podobnie jak ich zbieranie. Tak, lubię zbierać pokrzywy, szczególnie teraz, wiosną. Pokrzywa to jeden z moich ulubionych chwastów. To skarbnica składników odżywczych i nieoceniony produkt w walce z anemią. Można ją dodać do koktajli, ciasta, […]



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *